Pásmová nemoc

Projevuje se únavou, dezorientací, nespavostí, poruchou koncentrace a ztrátou chuti k jídlu. Postihuje cestující, kteří přeletí letadlem víc než tři časová pásma. Příčinou je to, že funkce našeho těla (např. tělesná teplota, tepová frekvence, vyprazdňování močového měchýře a střev) jsou regulovány 24-hodinovým vnitřním cyklem.

Když cestujeme rychle a daleko, potřebuje naše tělo nějaký čas k přizpůsobení k "novému času" v cílové destinaci.

Zmírnit příznaky pásmové nemoci můžeme pomocí následujících opatření:

  • Odpočívejte dva dny před odjezdem.
  • Snažte se o vybrat si takový let, aby jste minimalizovali spánkovou deprivaci.
  • Během letu se nepřejídejte, aby jste se vyvarovali nadýmání žaludku.
  • Nepijte alkoholické nápoje, protože způsobují dehydrataci.
  • Pijte dostatečné množství nealkoholických nápojů bez bublinek.
  • Nekuřte.
  • Mějte na sobě volný oděv.
  • Obličejová maska či ucpávky do uší vám mohou pomoci snáze usnout.
  • Snažte se spát v době, která je vhodná pro spánek v pásmu, do nějž směřujete.


    Autor: mk
  • Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
    Diskuze ke článku
    Přidat komentář

    Komentáře (2)

    • Obrázek uživatele hanna
      hanna (anonym)

      cestuji pravidelne prez ocean a nikdy se mi nepodarilo odstranit uplne vsechny problemy souvisejici s Jet lag. Nejlepe ale pomaha Melatonin ktery uspisi prizpusobivost organismu na casovou zmenu. V letadle zasadne proplachuji telo pouze pitnou vodou. Zadny alkohol. Paklize dodrzuji tato pravidla jet lag se krati na pouchych par dni misto celeho tydne.

      Srp 25, 2008
    • Obrázek uživatele d
      d (anonym)

      V Čechách se ale Melatonin bohužel nesežene.

      Srp 25, 2008

    Přidat komentář

    Reklama

    Reklama