Spavá nemoc, kterou přenáší moucha tse-tse, ve 20. století způsobovala africkým zemím těžké ztráty. Nyní by tam však mohla být podle agentury AFP brzy vymýcena. Podmínkou ovšem je, že nikdo nepoleví v nynějším úsilí nemoc porazit.
Tři čtvrtiny řidičů se těsně před nehodou věnují okolnostem, které snižují jejich koncentraci na dění na silnici. Mezi nejčastější příčiny, jež narušují řidičovu pozornost, patří mobilní telefony, rozhovory se spolujezdci, denní snění nebo billboardy a jiné reklamy v okolí vozovky.
Virus dengue přenášejí komáři. Tato tropická horečka se projevuje vysokou teplotou, bolestmi kloubů a nevolností; krvácivá forma může být smrtelná. Ročně jí onemocní na celém světě až 400 milionů lidí.
Pojišťovny využívají v turistických destinacích pro ošetření klientů čím dál častěji prověřené kliniky, což znamená až pětinovou úsporu nákladů pro ně i pro turisty. Ti tak nemusejí hradit léčbu na místě, navíc mají garantovanou kvalitnější péči. Úspory jsou v řádech milionů korun, vyplývá z ankety ČTK mezi pojišťovnami.
Podle loňské studie společnosti Boeing provedené ve spolupráci s výzkumníky z amerických univerzit Emory University a Georgia Tech mají cestující na palubě letadel až 80% šanci, že onemocní. Hrozí jim především respirační onemocnění, zejména pokud sedí poblíž nemocného člověka nebo jen přenašeče nemoci.
Řada lidí  vyráží na vodu úplně poprvé, a hlavně pro ně jsou v článku odpovědi na pět základních otázek, které by si měli ujasnit ještě předtím, než se na některou řeku pustí. Kam se vydat? Kdy vyrazit? Jakou loď zvolit? Co s sebou na vodu? Jak je to s alkoholem?
Určitě jste již slyšeli o střevní mikroflóře. Je důležitou součástí lidského organismu. Bez bakterií, které osídlují naše střeva, by trávení nefungovalo tak, jak má. A proto je nutné udržovat střevní mikroflóru v dobré kondici a to zvláště v létě na cestách a dovolených, kdy se naše tělo musí vypořádávat se změnami prostředí a stravy.
Loňský průzkum v rámci kampaně Slepí vrazi odhalil alarmující výsledky: Špatně vidí 71 % českých řidičů, 8 % řidičů, tedy každý dvanáctý, by kvůli špatnému zraku vůbec nemělo řídit.  Řidič bez vhodné korekce zraku ale mnohem pomaleji reaguje na náhlé změny dopravní situace, a je tak sobě i okolí stejně nebezpečný, jako kdyby řídil opilý nebo pod vlivem drog!
OTÁZKA: O dovolené, při pobytu na horách, jsem onemocněl a kvůli vysokým teplotám jsem navštívil tamního lékaře. Lékař diagnostikoval angínu a předepsal mi recept na antibiotika, ale požadoval za to hotovost s tím, že nejsem jeho registrovaný pacient. Postupoval správně?

Stránky